واژه های بارانی

زیر باران باید رفت...

واژه های بارانی

زیر باران باید رفت...

واژه های بارانی

تو که نیستی،
شاخه های دلتنگی زود زود جوانه می زنند!

بایگانی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۸۹ ثبت شده است

در بررسی مواضع آیت الله هاشمی پیرامون حوادث پس از انتخابات آنچه برای همگان مسجل است رویکرد متناقض ایشان در برابر رهبری و ولایت فقیه، عدم مرزبندی بین نیروهای معاند نظام و منتقدین، حمایت تلویحی و آشکار از مجرمین فتنه 88، سکوت در برابر اقدامات ضد قانونی سران فتنه و مخالفت با اقدامات دولت و به چالش کشیدن سیاست های آن بوده است. آقای هاشمی به دفعات در محافل مختلف از دوستی چندین ساله خود با رهبری سخن گفته است و در برخی مواضع، از رهبری به ظاهر دفاع کرده است اما بارها برخلاف مشی رهبری عمل کرده است: در حالیکه رهبری در خطبه های 29 خرداد از اعتماد مردم به نظام دفاع کرده و شرکت گسترده در انتخابات را شاهدی بر این مدعا ذکر می کنند، هاشمی در نماز 26 تیر ماه در موضعی مخالف رهبری اعتماد مردم را مخدوش شده می بیند و باز گرداندن آن را طلب می کند و با این نوع طرح مسئله آرامشی را که همگان از سوی رهبری به آن دعوت شده اند برهم می زند. آقای هاشمی از آن تاریخ تا کنون تغییر موضع نداده و در محافل مختلف تکرار می کند که: مواضع من همانهاست که در خطبه ها گفتم. او پس از گذشت بیش از یکسال از جریانات انتخابات و در حالیکه مدام بر رعایت قانون تاکید می کند، اعمال ضد قانون مجرمین سیاسی را نادیده گرفته و در دیدار با خانواده متهمان زندانی احکام صادر شده برای فتنه گران را- به گفته جرس- "جائرانه" خوانده است.

در چنین شرایطی وی از خواب دیدن مکرر امام در ماه رمضان سخن می گوید و در خواب به امام اطمینان می دهد که برعهد خود استوار است و با همه توان میراث ایشان را ادامه می دهد و در حفاظت از آن تلاش کرده و کوتاهی نمی‌کند و ظاهرا امام هم از ایشان ابراز رضایت کرده و بر وفاداری او به عهدش صحه می گذارند. اما مواضع امام که عمل به آنها موجب قرار گرفتن در خط امام است و رضایت ایشان را سبب می شود برای مردم کاملا شناخته شده است؛ در حالیکه امام(ره) می فرماید: پیرو ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، این دستورالعمل مکررا توسط آقای هاشمی نقض می شود و علیرغم آنکه از نظر امام راحل حفظ اسلام اوجب واجبات است مجرمانی که ارکان جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بودند مورد حمایت ایشان قرار می گیرند. مقایسه عملکردهای آقای هاشمی و خوابی که از آن سخن می گوید این شائبه را به ذهن متبادر می کند که ایشان سعی در انحصاری کردن امام و القاء تناقض بین امام و رهبری دارد و این امر را می توان از مواضع چند پهلوی او در باب پیروی از ولایت فقیه دریافت .

برای ملتی که نخبگانش را زیر ذره بین دارد و راه امام را در کلام و عمل رهبری یافته است خواب میزان تصمیم گیری و قضاوت نیست و آنچه حجیت دارد عمل خواص و میزان زاویه ایست که با راه امام می گیرند. عقل سیاسی حکم می کند ملت عدول مسلم آقای هاشمی از مواضع امام را نادیده نگیرد و چشم بر خوابی که شاید برای بیننده آن هم عقلا حجت نباشد باز نکند و از هیچکس نپذیرد که خواب ناملموسی معیار حقانیت و تثبیت موقعیت کسی و بهانه ایجاد تزلزل و تردید در شان و جایگاه دیگری باشد.

  • باران

شکوه  قدس 89 در حالی خیابانهای ایران را فراگرفت که چشم دشمنان داخلی و اربابان خارجی انها به حضور سبز هواداران فتنه دوخته شده بود . تقبیح حرکات ضد دینی قدس سال گذشته سبزها، از سوی سران فتنه چهره منفور آنها را ترمیم نکرد وعلیرغم خواست انها هیچ لکه سبزی خیابانهای وطن را آلوده نکرد و ملت بیدار و با بصیرت ، حماسه سرخ دیگری در دفاع از فلسطین عزیز رقم زد.

 

قدس 89 رهاوردهای مقدسی به همراه آورد که اگر هوشیاری و بصیرت ملت نبود هرگز پدید نمی آمد:

۱- هویت ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی یک بار دیگر در اذهان ملتهای مظلوم عالم و به خصوص ملت زجرکشیده فلسطین و لبنان باز سازی شد. پس از حوادث تلخ سال گذشته متاسفانه اصالت  ظلم ستیز جمهوری اسلامی برای برخی از ملتهای مظلوم مورد تردید قرار گرفت. سید حسن نصرالله از بازتاب حوادث قدس 88 اینچنین ابراز تاسف می کند:

« بعد از انتخابات در ایران اتفاقات ناگواری افتاد که موجب خون ‌دل و عزای ما شد و بسیاری افراد از سراسر جهان تماس گرفته و گریه می‌کردند چون ما هویت خودمان را با هویت نظام جمهوری اسلامی یکسان می‌دانیم».

2- ماهیت سیاست جمهوری اسلامی در قبال فلسطین و لبنان در شعار محوری  راه پیمایی قدس امسال به گوش جهانیان رسید و فتنه گران و اسپانسرهای معنوی آنها با طنین شعار " هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام" دریافتند که امت اسلام جغرافیا و حد و مرز نمی شناسد و هر جا صدای استمداد مظلومی باشد دست یاریگر نظام جمهوری اسلامی آنجاست.

باز خوانی رفتار هتاکانه عوامل فتنه در قدس 88 ملت را برآن داشت حمایت از اسلام ومسلمین را پر شور تر از قبل فریاد بزند و بر خیال خام فتنه گران مهر باطل بزند.

 

3- حضور شکوهمند ملت بیدار در صحنه قدس 89 مبین تجدید بیعت امت با امام و رهبری عزیز انقلاب اسلامی است و دشمنانی که تلاشهای همه جانبه ای برای مخدوش نشان دادن این ارتباط الهی انجام دادند با شکست سخت از اراده و عشق ملت به محاق رفتند.

ملت در حالی خیابانهای وطن را از حضور خود آکنده کرد که شب زنده داری شب قدر و خستگی طبیعی پس از آن نیز مانعی برای آفرینش حماسه بزرگ قدس نشد.

استحکام و قوام پیمانی که ملت بزرگ ایران با امام فقید(ره) و فرزند خلفش امضا کرده است راه نفوذ سستی در انجام وظیفه جهانی نسبت به مسلمین و مظلومین عالم را سد کرده است و سیاه نمایی مغرضانه دشمنان علیه رفتار حاکمیت، خللی در این ارتباط الهی ایجاد نمی کند.

4- انسجام دینی پدید آمده در حضور جهانی مسلمانان و آزادیخواهان سراسر عالم در روز قدس مانع سختی در برابر طرح آمریکایی سازش با اسرائیل پدید آورده است . مخالفت جهان اسلام با این طرح که در حضور حمایت آمیز از آزادی قدس عزیز به خوبی بروز و ظهور کرد، شکست قطعی این خیانت بزرگ را در پی خواهد داشت.

وقتی یک طرف این معامله نابرابر نه تنها فلسطین بلکه جهان اسلام باشد شکست زیاده خواهان صهیونیست حتمیست. فلسطین اکنون دلگرم حمایت جهانی است که در راه پیمایی قدس نمود یافته است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سفر آینده رئیس جمهور کشورمان به لبنان گفت: "محمود احمدی نژاد "، رئیس جمهور ایران بزودی به لبنان سفر می‌کند و ما آماده‌ایم که برای مسلح کردن ارتش به طور جدی گفت‌و‌گو کنیم.

وی افزود: لبنان موجب سربلندی کشورهای عربی شد، پس مشکل چیست؟ آنها باید به ما کمک کنند، چرا آمریکا به ما کمک کند، برادرانمان در ایران آمادگی خود را برای کمک به لبنان بر اساس درخواست دولت این کشور اعلام کرده‌اند."

شک نباید کرد که همدلی و موانست با مسلمان فلسطین و لبنان و همدردی با آنان که در حضور مدافعانه در روز قدس به وضوح دیده شد در اتخاذ استراتژی کمک به مسلمانان جهان بیشترین تاثیر را داشته است.

  • باران
حقوق بشر دستمایه ای است که مدتهاست غرب و به خصوص آمریکا برای مبارزه روانی با دولتهای مخالف سیاستهای آمریکا، کشورهای حوزه خاور میانه و بالاخص جمهوری اسلامی ایران ازآن بهره برداری میکند. حضور طولانی مدت در عراق و افغانستان به بهانه احقاق حقوق مردم این کشورها در حالی شکل می گیرد که در زندانهای پنهانی مدعیان حقوق بشر، کمترین حقوق افراد بی گناه به مدد اختفا از دید رسانه ها و افکار عمومی جهان زیر پا گذاشته می شود. برخورد بازدارنده با اغتشاشگران در جریان انتخابات 88 هنوز هم سوژه رسانه های آمریکایی برای مخدوش کردن وجهه جمهوری اسلامی به بهانه عدم رعایت حقوق معترضان است. داعیه داری حقوق بشر از سوی آمریکا آنجا چهره مضحک خود را بیشتر نشان می دهد که رسانه ها از خشونت علیه کودکان در زندانهای این کشور پرده بر می دارند. کودکانی که به جای آموزش هنجارها در مدرسه، بزه کاریهای بزرگ را در کنار اراذل سابقه دار آموزش می بینند و اگر از شکنجه وحشیانه عاملین زندانها جان سالم به در ببرند در آینده ای نزدیک به تهدید مضاعفی برای جوامع خود تبدیل می شوند.

"بر اساس آمار سال 2008 که توسط موسسه حقیقت یاب آمریکا به نام Equal Just Initiative منتشر شد آمریکا با در بند کشیدن 2225 کودک و نوجوان زیر 18 سال محکوم به مرگ، بزرگ ترین زندان کودکان و نوجوانان جهان به شمار می رود. بر اساس این آمار 73 نفر از این کودکان محکوم به مرگ، 13 یا 14 سال بیشتر ندارند در حالی که کودکان محکوم به مرگ در سراسر جهان تنها به 12 نفر می رسد."

حربه فریبنده دیگری که آمریکا برای اثبات عدم رعایت حقوق بشر در ایران به آن چنگ می زند مسئله زنان است. مطرح شدن مسئله تساوی حقوق و حمایت از مقوله انحرافی فمینیسم در همین راستا توجیه پذیر است. با اینکه اسلام غنی ترین نگاه و منصفانه ترین رویکرد را در باره زنان اعمال می کند اما از آنجا که فلسفه برخی احکام در باره زنان از نگاه آنان قابل هضم نیست، جمهوری اسلامی ایران را به اتخاذ نگاه درجه دوم وتحمیل وضعیت ذلت بارنسبت به زنان متهم می کنند. اما در همین ضمن برای ظلم آشکار تجاوز به زنان مهاجر بازداشت شده و نگاه تحقیر آمیز جنسی نسبت به آنان و استفاده جنسی تحت شرایط زور گویی جامعه مردانه آمریکا، هیچ توضیح بشر پسندانه ای ارائه نمی کنند و توجیهی بر این توحش ندارند.

"یک گروه حقوق بشری آمریکا با انتشار گزارشی با ارائه اسناد و مدارک از سوء استفاده جنسی از بازداشتی های مراکز نگهداری مهاجران خارجی پرده برداشت. نگهبان حقوق بشر HRW گزارش داد شمار واقعی موارد سو استفاده های جنسی به طور دقیق مشخص نیست و قطعا بسیار بیشتر از آنچه است که در گزارش به آن اشاره شده است زیرا بسیاری از این مهاجران دیپورت شده و فرصت شکایت در این خصوص را نداشته اند."

شعار آزادی عمل پیروان ادیان و عقاید مذهبی مختلف دروغ بزرگ دیگریست که جامعه خشن و نژاد پرست آمریکا برای تطهیر خود به آن متوسل می شود. اما حقیقت زجرآور این است که در حالیکه انتساب اقدامات تروریستی به مسلمانان و گسترش موذیانه موج اسلام هراسی از سوی رسانه ها و مراکز دروغ پراکنی آمریکا به طور جدی دنبال می شود ذهنیت منفی مردم آمریکا نسبت به مسلمانان به ارتکاب اقدامات خشونت بار علیه مسلمانان منجر شده است. یک راننده تاکسی مسلمان در شهر نیویورک در پی بحث پیرامون ساخت مرکز اسلامی در نزدیکی ساختمان برج های دوقلو و اذعان به اینکه مسلمان است، توسط مسافر 21 ساله اش از ناحیه گردن، صورت و کتف با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت." این در حالیست که بیشترین تبلیغات علیه جمهوری اسلامی مبنی بر عدم آزادی مذاهب و قومیتهای مختلف در عمل آزادانه به اعتقادات، از سوی رسانه های معاند و به خصوص آمریکا در حال پی گیریست.

  • باران

یکی از رهاوردهای دیدار اخیر دانشجویان مومن و انقلابی و روزه دار با مقام معظم رهبری، تعیین تکلیف مقوله ابهام انگیز " وحدت " بود.

حضرت آیت الله خامنه ای منظور خود از تأکید بر وحدت را «اتحاد بر مبنای اصول» خواندند و خاطرنشان کردند: بر این مبنا، با هرکسی به همان اندازه که اصول را قبول دارد متصل و متحدیم و هر کسی اصول را قبول ندارد طبعاً از این دایره وحدت خارج است.

اما پرسش بزرگی که در تحلیل و ارزیابی این خط پررنگ از خطوط نظام مطرح است ماهیت و هویت اصول مورد اشاره رهبریست.

بی شک اصول مورد اشاره رهبری و دغدغه اصلی جنبشهای عدالتخواه درون نظام و گفتمان نوگرایان انقلابی متعهد به اسلام، همان اصول متقن و مسلمی است که انقلاب شکوهمند اسلامی برای تحقق آنها بروز و ظهور یافت و در سالهای آغازین نمو انقلاب، جایگاه ویژه ای در متن توده ها و قاطبه مسئولان نظام داشت.

شاکله نظام جمهوری اسلامی بر تحقق چند اصل کلی بناشده است:

ا- عزت، حکمت، مصلحت، در سیاست خارجی

2- عدالت، فقرزدایی، توسعه، در سیاست داخلی

3- ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم، در سیاست خارجی و داخلی

4- مبارزه با صهیونیزم در هر شکل، در هرجا

5- حفظ و حراست از اسلام، تقویت اسلام، حرکت بر مبنای مصالح اسلام

6- بسط ساده زیستی، نفی اشرافیت طاغوتی، همرنگی با قاطبه ملت

7- خدمت به پابرهنگان، کوخ نشینان و مستضعفان

بر اساس عمل به همین اصول بود که رهبر عزیز انقلاب، حرکت دولت آرمانگرای نهم و دهم را در مسیر انقلاب ارزیابی نموده و بر استقرار قطار انقلاب در ریل صحیح، صحه گذاردند.

اصولی که امام (ره) به عنوان معمار انقلاب برای حرکت ترسیم و تدوین نموده اند روشن و بدون ابهام است و درجه وفاداری افراد به نظام بر اساس میزان فاصله از این بدیهیات قابل ارزیابیست.

 

بر اساس یک استنتاج منطقی، اولا؛ وحدت و اشتراک مواضع هنگامی صورت می پذیرد که طیفهای مختلفِ خواهان وحدت، اصول مورد بحث را پذیرفته باشند و بر تحقق آن مصر باشند، ثانیا؛هرچه خط پایبندی به اصول پر رنگ تر باشد وحدتِ قویتر و پایدارتری شکل خواهد گرفت.

بنابراین یاداوری این مهم ضروریست که وحدت بین گروههایی معنا پیدا می کند که با پذیرش اصول مبنایی نظام با قطار نظام همسفرند و درون دایره نظام قرار گرفته اند. برمبنای این نتیجه گیری منطقی، وحدت با کسانیکه از قطار نظام بیرون افتاده اند نا مفهوم است.

 

یکی از برکات فتنه 88 نشاندار شدن احزاب و افرادی از سیاسیون بود که با عدول از اصول مسلم  انقلاب و تخطی از هنجارهای نظام، ازمسیر حرکت انقلاب فاصله گرفتند و چهره حقیقی خود را بر مردم نمایاندند.

آنها به کرات و به بهانه تبلیغات انتخاباتی با ایراد اتهام به دولتی که بیشترین همخوانی با آرمانهای امام و بهترین انطباق عملی با اصول کلی نظام را در کارنامه مشی سیاسی خود دارد، عدم وفاداری خود به آرمانهای انقلاب را به اثبات رساندند.

کاندیداهای فتنه، بیشتر اصولی را که دولت با تمام قوا به حراست ازآنها پرداخته بود و به واسطه آن انقلاب را – به تعبیر رهبری عزیز - در مسیر اصلی اش قرار داده بود به باد انتقاد گرفتند:

به دلیل نبود سیاست‌های روشن، ماجراجویی و بی‌تدبیری، وضعیت پیرامونی ما، وضعیت خوبی نیست و یک وضعیت تهدیدکننده علیه ما شکل گرفته است. ما بدترین حالت را در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل داریم و به نظر می‌رسد سایر تحریم‌ها و فشارهای بیشتری را شاهد باشیم.( میرحسین - 25/خرداد/88)

طی این چهار سال اقتصاد کشور خراب، سیاست خارجه افتضاح، تورم بالای 25 درصد، اشتغال پایین و اتحاد مابین قومیت‌های ایرانی در بدترین وضعیت قرار دارد.(میر حسین - ارومیه/خرداد88)

دولتی با پشتوانه‌های ضعیف مردمی و اخلاقی که از او انتظاری جز بی‌تدبیری، قانون‌گریزی، عدم شفافیت، تخریب ساختارهای تصمیم‌گیری و تدوام سیاست‌های ویرانگر اقتصادی نداریم، و بیم آن می‌رود که بر اثر ضعف‌های بی‌شمار ذاتی و عارضی‌اش در ورطه امتیاز دادن به بیگانگان بیفتد. این چیزی نیست که ما از آن خرسند باشیم، بلکه از آن به شدت واهمه داریم. (میر حسین - بیانیهٔ شمارهٔ 9- 10/تیر/ 88)

 

اکنون، وپس از فروکش کردن غبار فتنه و نمایان شدن چهره حقیقی فتنه گران در پیشگاه ملت،آنها به صرافت تطهیر چهره خود و همراهی با مردم افتاده اند تا از انزوای خود ساخته در آیند و ازحجم سنگین ملامت ملت بکاهند و با بازگشت مجدد به آغوش انقلاب، مکیدن دوباره جان انقلاب را آغاز کنند.

از این جهت رسانه های حامی فتنه، با دامن زدن به یک فریب سیاسی بزرگ به نام " آشتی ملی" سعی دارند خطاهای درشت دوران فتنه را پرده پوشی کنند و با خلط مکارانه دو مقوله "آشتی ملی" و "وحدت بر مبنای اصول" از فضای پدید آمده به نفع خود بهره برداری کنند.

اما آنچنانکه گفته شد نظام وحدت اصولی را می پذیرد اما زیر بار آشتی ملی که حول هیچ اصل متقنی انجام نمی پذیرد نمی رود.

 

آشتی ملی مورد نظر آقایان اولا راهی برای باز گرداندن سران فتنه به درون نظامی است که بیشترین زخم را از ناحیه خیانت فتنه گران تحمل کرده است، و از طرف دیگر کانالی برای رسمیت بخشی به گروههای معاندی است که پیش از این جرات و جسارت اقدامات علنی علیه نظام را نداشته اند. میرحسین موسوی در اظهارات اخیر خود تصریح کرده است که حرکت فتنه سبز همه گروههای معاند را زیر چتر همراهی وحمایت خود دارد.

او در سخنرانی که برای به اصطلاح فرزندان خانواده های ایثارگران ایراد نمود به جمع شدن ضدانقلاب، منافقین، سلطنت طلبان، کومله، دمکرات و همه گروه های ضدانقلاب در زیر پرچم فتنه سبز اعتراف نمود:

"تشکل هایی که با سیاست های غلط از هم جدا شده بودند، به تدریج به هم نزدیکتر می شوند، با هم مذاکره می کنند و بر سر یک سفره می نشینند. آنچه نقطه وصل آنها با یکدیگر است تلاش برای آزادی، عدالت و تفاهم بر سر پاسداری از حقوق ملت است. مرزهای خودی و ناخودی به تدریج کمرنگ می شود و به جای آن تعامل و گفت و گو می نشیند. امروز به برکت یک جنبش سبز مردمی زمینه آشتی ملی، دوستی و وحدت بیش از همیشه بین فرهنگهای گوناگون، قومیت ها و شیعه و سنی و همه اقشار بوجود آمده است."

آشتی با گروههای ضد نظام، برای حرکت در مسیر نظام، قانون اساسی، آرمانهای امام و پاسداری از حقوق ملت، معجون خنده آوری است که به نظر می رسد در اوضاع بحرانی کنونی که فتنه گران را مستاصل کرده است برای تمدد اعصاب آقایان ضروریست.

  • باران