واژه های بارانی

زیر باران باید رفت...

واژه های بارانی

زیر باران باید رفت...

واژه های بارانی

تو که نیستی،
شاخه های دلتنگی زود زود جوانه می زنند!

بایگانی

گفتمان سال 84 باید احیا شود

شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۱، ۰۸:۳۱ ب.ظ

می خواستم لینک این سخنرانی را در بخش پیوندهای روزانه وبلاگ بگذارم اما برای اینکه نکات مهمش مغفول نمانند ترجیح دادم همینجا جلوی چشم باشد. پیشنهاد میکنم کل سخنرانی را از منبعش بخوانید!

.......................................................................................

بخشهایی از سخنرانی حجت الاسلام حسین جلالی - عضو جبهه پایداری و رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی - در حسینیه آیت الله سید جواد خامنه‌ای در مشهد مقدس:

برخی ها معتقدند که نباید نیروهای انقلاب طرد بشوند، بلکه باید همه این ها را زیر یک سقف جمع کنیم، ولی استراتژی مهم دولت ملی اختلاف اندازی است.

مقام معظم رهبری در صحبت هایشان در جمع بسیجیان که چند روز پیش انجام شد، فرمودند «اختلاف نتوانسته ملت را تجزیه کند، یکپارچگی ملت در حد بالایی است، وحدت به این بالایی تا به حالا نداشته ایم؛ اتحاد و همدلی توانسته کشور را در چشم دشمنان به عنوان یک مجموعه مقتدر به کشور مقتدر حفظ کند» و بعد فرمودند «مجلس از طرح سؤال جلوگیری کند این به نفع دشمنان است؛ مردم آرامش را دوست دارند، مسؤولان نشان دهند به وحدت و آرامش در هر چیز احترام می گذارند» این سخنان نشان می دهد که وحدت ما بسیار بالاست و یکپارچگی در کشور حرف بالایی را می زند!

 

طرح دولت وحدت ملی وقتی معنا پیدا می کند که اختلاف در کشور زیاد باشد؛ الآن که اختلافی وجود ندارد، اما برخی به دنبال ایجاد اختلاف در کشور هستند، رهبری به وسیله آن عنایتی که خداوند به ایشان [کرد] جلوتر از همگان فرمودند «اختلاف ممنوع و آرامش کشور را بر هم نزنید» اما متأسفانه دشمن بیکار نمی نشیند و به دنبال اختلاف افکنی است و طرح براندازی را مطرح می کند، برای همین ملاحظه می کنیم که رهبری نامه نگاری را متوقف کردند اما بعد نامه نگاری بلافاصله سؤال از رییس جمهور مطرح شد دوباره رهبری سؤال را متوقف کردند اما بعد آن سومین لایحه انتخابات کلید خورد.

تحلیل مجلس این است که این لایحه در شورای نگهبان تأیید نمی شود و این به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود و آن تیم مورد حمایت طرح وحدت ملی آن را تأیید می کنند، بنابراین این لایه حرکت سوم اختلاف انگیز است.

از ویژگی های عمده استراتژی براندازی اختلاف افکنی و بمباران تمامی نقطه‌های مثبت نظام است؛ البته این تفکر به دنبال آن است که کارهای ارزشمندی مثل هدفمندی یارانه‌ها، ساده زیستی و استکبارستیزی که انجام شده را تخریب کنند.

 

آن استراتژی لازم که باید رعایت شود این است که این دولت با مدیریت و آرامش کارهای نیمه تمامش را تمام سازد و باید به پایان برسد؛ اما استراتژی براندازی می گوید «این دولت اگر یک روز از عمرش باقیمانده است، باید بیافتد».

یکی از مشاوران آقای هاشمی که نماینده قبلی مردم قزوین است بیان می کند که آقای هاشمی به خود من گفت که اگر یک روز از دولت باقیمانده باید عدم کفایت را بگیریم و احمدی نژاد را بیاندازیم.

 

اختلاف هاشمی با احمدی نژاد، اختلاف با شعارهای ۸۴ است یعنی آن شعارهایی که حضرت آقا فرمودند «خط انقلاب به راه اصلی خودش بازگشت» در نتیجه باورها، ارزش ها، شجاعت، ساده زیستی و استکبار ستیزی برای استراتژی بر اندازی نگران کننده است؛ از این رو استراتژی براندازی به دنبال سیاه نمایی تابلو ۸۴ است و کاری به شخص ندارند.


هاشمی برای این کار باید سه مرحله را طی کند؛ نخست، خودش را به عنوان منجی و کسی که می خواهد مشکل کشور را حل کند معرفی نماید و بارها هم بیان کرده که راه حل مشکلات آن چیزی است که من می گویم و همان چیزی است که من در نماز جمعه تیرماه ۸۸ بیان کردم باید تحقق یابد؛ بنابراین هاشمی به دنبال ارائه تصویر مثبتی از خودش است.

برای این هدف چه کار می کند؟ می گوید «مردم وضع‌شان خراب است و من بیشتر از ۶۰ سال کار سیاسی کردم، من همیشه طرفدار مردم و کشور بودم و در بحران ها کشور را نجات دادم و الآنم چاره‌ای نیست من هر کاری از دستم بر بیاید انجام می دهم».

 

مرحله دوم سیاه نمایی کردن در وضعیت کشور است و دائما بیان می کند وضعیت امروز بحرانی است، معضلات اقتصادی زیاد است؛ تیمور علی عسکری می گوید «جریان وحدت ملی تلاش دارد کشور را از [لطمه ای] که جریان احمدی نژاد [زده است]نجات دهد» علی مطهری وارد می شود و می گوید «حضور هاشمی رفسنجانی در یک دوره چهار ساله می تواند کشور را از مشکلات خارج کند» ما در چه مشکلی گیر کردیم؟!! در ادامه می گوید «اگر اصلاح طلبان پیروز انتخابات دهم بودند اوضاع بهتر از الآن بود».

 

مرحله سوم چیست؟ هاشمی که می گوید تابلوی ۸۴ و استکبار ستیزی نباشد چه گفتمانی را ارائه می دهد؟ باید گفتمان بدیع ارائه دهد، گفتمان هاشمی، تابلویش عقلانیت، تعادل، دوری از افراط و تند روی، دوری از ماجراجویی، تعامل با خارج، ارتباط با آمریکا، وحدت نیروهای انقلاب، طرد نکردن نیروهای انقلاب و این ها همش به معنای طرح وحدت ملی است، هاشمی می گوید «اتقافات سال ۸۴ برخلاف روند گذشته انقلاب بود و طبیعتا این روند نمی تواند در مسیر کلی انقلاب باشد» حضرت آقا می فرمایند «قطار روی ریل اصلی انقلاب دارد حرکت می کند».

...

نخستین راهکار [برای مقابله با این ترفند] گوش به فرمان رهبری بودن است، اگر به تمام معنا ولایتی باشیم نظریه رهبری را متوجه می شویم، البته ایشان به بصیرت تعبیر می کنند ولی نباید توسل، نذر و دعا را رها کرد؛ امروز عزت و اقتدار جهان اسلام در دست رهبری است و خداوند متعال لطف کرده است این نعمت را به ما عطا کرده است. دوم تبیین خدمات به نظام در دولت نهم و دهم است، مثل پرکاری، ساده زیستی، سفرهای استانی، هر چند انتقاداتی واقعا به این دولت مخصوصا در مسائل فرهنگی و ولایت پذیری وجود دارد. سوم آرامش و پرهیز از اختلاف است. چهارم احیا کردن شعارهای ۸۴ است و گذاشتن همایش های برای تک تک مؤلفه های ۸۴ است، نگذاریم هاشمی این مسائل را از ما بگیرد. پنجم وحدت نیروهای انقلابی و حزب اللهی است ما نباید درگیر جبهه و حزب باشیم ما باید زیر نظر یک نفر سینه بزنیم؛ آن ولایت فقیه است.

  • باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی